Våra vanligaste frågor.

Här kan du enkelt få svar på dina frågor, ställa egna frågor, samt komma med förslag och idéer!

  • Appen får ingen kontakt med min Intellivent SKY

    Kontrollera så du har Bluetooth påslaget på telefonen samt att du gett appen tillåtelse att använda Bluetooth. Detta görs under inställningar och scrolla sedan ner till appen och gå in och tillåt Bluetooth.   

    191115Sky app allow access.jpg

  • Kan jag sätta min badrumsfläkt i taket?

    Ja, alla Fresh fläktar är konstruerade så att de kan monteras både i tak och vägg. Tänk dock på att kallrasskydd aldrig ska användas vid takmontage, utan endast vid montage genom yttervägg.
  • Hur märker jag att min ventilation behöver förbättras?

    Tecken på dålig ventilation är t.ex. imma på fönster, att det känns instängt, unken luft och hög luftfuktighet.
  • Vilka fördelar har en väggventil jämfört med en fönsterventil?

    En väggventil har flera fördelar jämfört med en fönsterventil. t.ex. flera filteralternativ, högre flöde/kapacitet, bättre spridningsbild - vilket minskar drag i vistelsezonen och de flesta väggventiler finns även i en ljudreducerande variant.
  • Hur ofta bör jag byta filter i mina friskluftsventiler?

    Det beror på filterklass och omgivningen men för att säkerställa god luftkvalité och bibehållet flöde bör filtret generellt rengöras/bytas 1-2 ggr/år. Standardfiltret är tvättbart, använd mild tvållösning. Pollen, miljö och flimmerfilter byts mot nytt. Observera att finare filterklass (högre partikel avskiljning) innebär tätare filterbyten och minskat flöde.
Fråga oss om våra produkter.
Ange namn
Ange E-postadress
formblock.phone.validation
formblock.message.validation
formblock.files.validation